Zakup Ciężkiego Samochodu Ratowniczo - Gaśniczego wraz ze sprzętem dla OSP w Gąbinie
Dofinansowanie w ramach Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027
W dniu 12 grudnia 2023 r. ogłoszone zostały listy pozytywnie ocenionych projektów, złożonych w ramach naboru nr FEMA.02.04-IP.01-002/23, Priorytet II „Fundusze Europejskie na zielony rozwój Mazowsza” dla Działania 2.4 „Dostosowanie do zmian klimatu, Typ projektów Sprzęt i infrastruktura do celów zarządzania klęskami i katastrofami”.
Projekt złożony przez Miasto i Gminę Gąbin został skierowany do dofinansowania w ramach Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027.
Beneficjent: Miasto i Gmina Gąbin
Tytuł projektu: „Zakup Ciężkiego Samochodu Ratowniczo - Gaśniczego wraz ze sprzętem dla OSP w Gąbinie”.
Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu II FE na zielony rozwój Mazowsza, Działania 2.4. Dostosowanie do zmian klimatu, Typ projektów: Sprzęt i infrastruktura do celów zarządzania klęskami i katastrofami nr FEMA.02.04-IP.01-002/23.
W ramach realizacji projektu zakupiony zostanie nowy ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy z napędem 4x4 wraz z pełnym wyposażeniem dla OSP Gąbin.
Zadania w projekcie będą realizowane w etapach:
- I etap – zakup ciężkiego samochodu dla OSP Gąbin wraz z pełnym wyposażeniem
- II etap – działania edukacyjne i promocyjne projektu (spotkanie z lokalną społecznością, kampanie w szkołach, przedszkolach).
Grupy docelowe: projekt jest skierowany do jednostek straży pożarnej w ramach obszaru dotyczącego wsparcia sprzętu i infrastruktury do celów zarządzania klęskami i katastrofami.
Celem głównym projektu jest: wzmocnienie potencjału Ochotniczej Straży Pożarnej w Gąbinie w zakresie sprzętu i infrastruktury do celów zarządzania klęskami i katastrofami.
Cele szczegółowe projektu:
- - zapewnienie odpowiedniego wyposażenia i zwiększenie efektywności funkcjonowania jednostki OSP Gąbin,
- - poprawę stopnia zabezpieczeń strażaków oraz ich bezpieczeństwa w czasie pracy,
- - skrócenie czasu reakcji na zagrożenia środowiskowe,
- - zabezpieczenie przed awariami i katastrofami,
- - zmniejszenie ryzyka powstawania zagrożeń i ograniczenie ich skutków,
- - efektywne usuwanie skutków zagrożeń, tj. powodzie, pożary, huragany,
- - szybkie interweniowanie podczas wypadków drogowych, a tym samym skrócenie czasu potrzebnego na wydobycie poszkodowanych z pojazdów,
- - poprawę jakości powietrza.
Zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego przyczyni się do lepszego wykonywania zadań przez OSP w Gąbinie, a także wpłynie na osiągnięcie określonych w projekcie wskaźników na zaplanowanym poziomie. Wybrany optymalny zakres przedmiotowego przedsięwzięcia zagwarantuje realizację zamierzonych celów, niwelując tym samym zidentyfikowane problemy. Realizacja projektu we wskazanym zakresie wpłynie na osiągnięcie wskaźników produktu i rezultatu we wskazanych wartościach, tj.
- - Liczba zakupionych wozów pożarniczych wyposażonych w sprzęt do prowadzenia akcji ratowniczych i usuwania skutków katastrof – 1 szt.
- - Liczba jednostek służb ratowniczych doposażonych w sprzęt do prowadzenia akcji ratowniczych i usuwania skutków katastrof – 1 szt.
- - Powierzchnia objęta środkami ochrony przed niekontrolowanymi pożarami – 179 665,00 ha
- - Liczba przeprowadzonych kampanii informacyjno-edukacyjnych kształtujących świadomość ekologiczną – 2 szt.
- - Ludność odnosząca korzyści ze środków ochrony przed niekontrolowanymi pożarami – 109 771 osób.
Wartość projektu: 2 115 000,00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 797 750,00 zł
Wkład własny Samorządu Gąbina: 317 250,00 zł.
Opracowanie: M. Świerzyńska
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
ul. Stary Rynek 16, 09-530 Gąbin 24 267-41-50 24 277-12-56 urzad-sekretariat@gabin.pl
poniedziałek-wtorek-czwartek-piątek 7:30-15:30, środy od 9:00 do godziny 17:00